Pages

Tuesday, 27 July 2010

dari hati..

perbincangan akademik yang melibatkan masalah tasjil petang itu dah selesai..hanya tinggal tindakan yang akan mula digerakkan mulai esoknya..

kini tinggal hal2 berbangkit daripada sesiapa yang nak disampaikan..

maka tenaga dikumpul sebanyak mungkin..air mata ditahan bagi diam di dalam..tangan digenggam takut terketar..ayat disusun sebaik mungkin..nafas ditarik dalam2..

dalam hati dia berdoa..moga2 Allah selamatkan dia daripada anasir2 general dan tentera si kumpulan syaitan pada masa luahan hatinya.

"sahabat2..saya terasa kehilangan kamu..saya ingin menangis di bahu kalian..saya mahu merebut semula kasih sayang kamu..adakah saya berpeluang lagi??"

dalam diam dia terasa kesilapan diri..hak sahabat2 yang tak ditunaikan..

'kamu tak layak minta hak kamu daripada mereka kalau hak mereka kamu tak tunaikan ok!!'

selepas beberapa seketika, terlihat butir2 air mata jatuh dari mata2 para pejuang seangkatannya itu..

'ok, tahan..tahan..jangan mudah sensitif..ingat apa pesanan kakak Z..daie tak manja dan tak mudah sensitif!!'

selama beberapa ketika, suasana meriah menjadi senyap..perbincangan mereka tertumpu pada 1 persoalan..semua mulut terkunci, mungkin masing2 mencari jawapan pada soalan yang sangat tak tersangka2 tu..huh~

respon pertama di terima:

إنما المؤمنون إخوة فأصلحوا بين أخويكم واتقوا الله لعلكم ترحمون
"sesungguhnya orang-orang mukmin itu bersaudara, kerana itu damaikanlah antara kedua saudaramu (yang berselisih) dan bertakwalah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat"
(al-Hujurat:10)

sungguh, itulah yang diinginkannya malam itu!!!perdamaian hati sebenarnya lebih tepat..agar tiada lagi ruang2 si syaitan untuk membisikkan cerita2 palsu (baca: buruk) tentang sahabat2nya..

agar lebih mudah dia mendapatkan semula kasih kakak2, adik2 yang dikenalinya lebih 3 tahun itu..

satu demi satu respon diterima..alhamdulillah, masing2 terus memberi pendapat dan respon yang pastinya lahir dari hati..setiap yang diperkatakan dihadam dalam2..setiap yang diberi diambil dengan kasih sayang..

ok, cantik..sekarang dia dah belajar berlapang dada..baru2 ni dia dipesan..

"kalau pasal benda2 kecil kita mudah lemah, macammana nak berjuang dengan perkara yang lebih besar??"

pesanan tu sangat2 dihadam dan dipraktikkan..supaya dia menjadi lebih kuat..supaya dia berjaya menjadi 'cube tomyam' yang pekat tu..

ok, hatinya sangat lapang..dirinya amat gembira kerana dipilih Allah untuk bersama2 mereka yang hebat peribadinya..dalam diam dia bersyukur kerana diberi masa 4 tahun daripada seluruh hidupnya untuk bersama mereka di atas jalan ini.

alhamdulillah..dirinya sangat2 positif sebelum, semasa dan selepas mendengar segala respon sahabat2 perjuangannya itu..ok, dia makin bersemangat untuk 'membelah bumi'!!!

doa rabitah menjadi penutup..yaAllah, moga ukhwah kami ini mampu membina agama-Mu..yaAllah, moga ukhwah ini mampu menegakkan kalimah Lailahaillallah..!!!

terima kasih sahabat2..

sungguh, tiada saya letakkan konsep kongsi kasih dalam hidup saya..kasih dan sayang saya kepada kalian tak sama dengan yang orang lain dapat..begitu juga dengan yang lain..tak sama ye!!

saya tak berikan sayang saya mengikut tajaan, saya tak agihkan kasih saya mengikut batch, saya tak pilih kasih..kalau dah terikat hati tu, saya tak boleh buat apa2 selagi saya dibawa ke jalan yang benar!!

setiap yang ada di sekeliling saya punya ruang kasih dalam hati ni..hatta mereka yang tak pernah bersua muka..kalau jiwa dah terikat dengan ikatan Islam, jangan persoalkan rasa kasih tu!!

izinkan saya kukuhkan jambatan hati antara kita..biar susah, biar perit..saya akan rebut kasih kalian..i'm trying ok!!


k.long & k.teh..maaf, adik tak boleh anggap kalian sebagai sahabat 100%..betul cakap k.teh, adik dah rasa hubungan adik beradik antara kita..sebab tu adk selalu ikut je cakap k.long & k.teh..ehe

kakak pun sama sebenarnya...(^_^)

miza, izzati, seghoh..terima kasih kawan2..saya ingat pesan kalian..

fatimah razali..saya amat menganggumi pengetahuan dan pandangan awak..benar, kalau kelebihan itu (kalau boleh saya panggil ekstrem) kita ambil berat..dan kita condongkannya kepada Islam..subhanallah!!

fatimah, azzahrah, qilah, asma dan tiqah ali teman syurga ku setahun ni..maaf salah silap, jom sama2 betulkan apa yang kurang(^_^)

nudra, wida, nathirah, muna, kakak (maimun), masyi..thanks 4 everything(^_^)

huda, juliyana, aida, dan fara..terima kasih banyak2.maaf salah silap..

terima kasih ahli casalova dan ammora...
thanks sahabat andaleep n CI.

ps: biar semua baca..biar 1 Permai tahu tentang luahan hati saya..biarkan..
pss: maaf kalau berbunga2 sangat..well, bukan senang Izzati Razak nak menulis macam ni..=p
psss: gaya penulisan sape ya yang saya amik nii???aha.....

wallahualam..
"cube" tomyam..
andaleep, Irbid..
urdun...(^_^)

8 comments:

ismiizzah said...

Like !
"..mujur ada, teman seperjuangan...
menyatakan kita harus teruskan...
perjuangan ini demi, mencari KEREHDAAN ILAHI..

ketenangan ada disini..
tak jumpa kerana kau tak mencari...

perjuangan ini, demi mencari..
keREDHAAN ILAHI..."
~sepi perantau : Brothers.

kanik said...

maakillah.. ;)

kuatkan hati ya~

akhafullah said...

segalanya pasti akan reda..
segalanya pasti akan tenang..jangan mudah mengalah..
Kiasan hidup ibarat RODA..
kekadang di atas, di bawah, dan di atas semula..
redha dan syukur pada kehendakNya...
ingat!!
ni tarbiah dariNya..jgn sia-siakan..lapangkan dada..bukakan minda..

kak farah said...

comelnya izzati post ni..

terharu membacanya..jaga diri baik2 ya..akak akan selalu doakan awak dan adik2 lain ditenangkan hati selalu, dikuatkan semangat menempuh apa jua dugaan..jangan pernah lelah berdoa..doa senjara muslim sejati!..

i'll remember ur tom yam cube..miss u so much!
kirim salam pada semua ya
tata salam

hearttracker said...
This comment has been removed by the author.
hearttracker said...

moga di kuatkan hati2 antara kte..
all the best.. ;)

mujahidahiman said...

izzati..
thanks..tulisan dari hati baru membuatkan saya rasa diri ni sebgai penulis..huh~

k.nik..
thanks..proses kuatkan hati ni..moga dipermudahkan (^_^)

akhafullah..
k.long!!!syukran jazilan..mohon terus sokongan dan nasihat dari k.long..andai adik tersalah langkah, jangan teragak2 untuk tarik adik semula..(^_^)

k.farah..
comel tu kn dah sebati dgn saya..hehe
thanks, jiwa muda begitulah...(tetibe..haha)..terima kasih akak..

4tahun lagi akak dtg cni, sy buat special tomyam untuk akak k=p

hearttracker..
new blogger..saya datang!!!!!!ehe..thanks dear(^_^)

'Ezzah Al-Islam said...

ok. terlambat baca post ini.. macam dah basi.. tapi nak komen juga..

sayang kamu kerana Allah, sayang kamu di jalan Dakwah^^,