Pages

Saturday 11 February 2012

Ezzah al Azwar

Assalamualaikum,

Bercerita ringkas kali ni, mungkin untuk memperkenalkan semula diri saya.

Berada di tempat baru, saya cuba untuk rebranding diri dan nama saya..saya minta sahabat2 baru saya panggil saya Nurul..rasa lebih lembut dan sopan

Timbul persoalan daripada sahabat2.. 'kenapa Nurul guna nama ezzah al azwar?'

kisahnya...

Ezzah - orang2 arab di Jordan dulu lebih kenal saya dgn panggilan 'Ezzah
Al Azwar - diambil dari kisah Khaulah al Azwar (adik Dhirar al Azwar)

Boleh baca sikit kisah beliau :


Khaulah : Semangat Kaum Lelaki
Khaulah : Serikandi Medan Jihad

Kenangan Bersamanya dan Mereka


Ezzah al Azwar...

Saya tukar FB saya kepada nama ni selepas jaulah pertama saya bersama akhawat ke France..masa tu baru nak mula kenal mereka dengan rapat.

Mula-mula malu..lama-lama rindu..*malu*

Balik dari jaulah, dia tukar nama FBnya..dia Azwar 1, so dia tukar nama FB dia kepada ------------

Saya Azwar 2, saya  ikut jejak langkah dia..maka bermula semangat baru jiwa pemuda ni daripada nama Ezzah al Azwar.. :)

Azwar 4? ehem.. :)

Seringkali junior2 atau akhawat2 yang terkeliru antara FB saya dengan FB seseorang (orang Jordan mesti tau kan)

Kepada si dia, akak mungkin akan tukar..tapi bukan sekarang..^_^

Dan Azwar berenam, mereka mutarabbi dan murabbi saya..semoga Allah sentiasa jaga mereka di jalan ini..

Di saat rindu yang menebal kepada akhawat, kadang2 kenangan bersama antunna menguatkan..

Di saat diri semakin lemah, doa dari kalian diharapkan.

Nurul a.k.a Ezzah al Azwar a.k.a Izzati

3 comments:

kumbanghitam said...

AKAK.....RINDU KAT AKAK DAN MEMORY AZWAR ITU...HUKHUK

Anonymous said...

;)

- azwar 1-

azwar 4 said...

daun2 menari ketika berlari... manis bila diingati :)