Pages

Sunday, 12 December 2010

Khas Buat Mujahidah Al-Azwar


[ NIK SOLIHAH MUJAHIDAH ]

Minggu2 pertama sampai Jordan dah dengar nama kakak ni,
Jumpa je siapa2 mesti sebut nama akak ni,
awak ada kakak ke kat sini?”
“awak ni adik kak nik ke?”
“awak ni macam kak nik la”
Haih, panas betul..
Siapa gerangan kak nik ni??
Apa yang sama nya??
Teruja betul saya nak jumpa kakak sorang ni!

At last!!
Kat tafaquh tu,
Saya jumpa kak nik..
Salam,
Tanya khabar,
Pastu senyap…
Tak tahu nak cakap apa dah..
Pastu berpisah..
( nak gelak je bila fikir2 semula )

Tak lama lepas tu..
Jumpa lagi kak nik..
Kat mana ye?
Kat mafraq!!
Masa Karisma..
Rasa sedikit dah rapat..
Rasa sedikit dah dekat..
Dapat gambar pertama pasangan kembar ni.

Lama kelamaan,
Baru mengenali,
Siapakah empunya diri ni
Sangat menjaga hati,
Beruntung adik2 nya..

Baru2 ni,
Ikatan hati makin kuat,
Beberapa hari bersama,
Terasa makin mengenali,
Terasa makin sayang,
Oh, tak mampu nak tulis perasaan ni!!!

Jalan ini mengajarku untuk mengenali,
Jalan ini mengajarku untuk menyayangi,
Jalan ini mengajarku pelbagai rasa.

Terima kasih kerana mengajarku pelbagai perkara,
Beberapa bulan dalam hidup ni akan diingat sampai bila2,
Oh, kita akan balik sama2 kan??
[fuh, nasib baik]

Terus pegang tangan saya akak,
Terus pimpin saya,
Bawa saya berlari bersama kalian,
Teruja tengok kuda2 yang berlari kencang
Mahu jadi kuda yang berlari kencang bersama2 kalian,
Mahu jadi kuda yang memercikkan api tu juga..

Moga ikatan hati kita,
Allah ikat dengan ikatan simpul mati..
Sayang kamu kerana Allah, sayang kamu di jalan dakwah

Selamat hari tua kak!! (lambat wish, sebab special)
Entri khas buat Mujahidah Al-Azwar aka AZWAR 1

ikhlas dari yang menyayangi,
Ezzah Al-Azwar aka AZWAR 2




9 comments:

Anonymous said...

ok, 1st tgk, xtau blog sape
terdetik utk bace

then, trus tau!!
hehe

p/s:nak tgk pic kembar laen mak tu!

-gadis tanglung

maesarah bt arwani said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

azwar 1,
azwar 2,
azwar 3,
azwar 4,
azwar 5,
azwar 6,
azwar 7,
azwar 8,
azwar 9..

berlari2 sambil daun kuning atas kepala.

dari azwar 5.

=)

azwar 1 said...

hek2..pict tu jadi pict adiah untuk azwar 2..
:)

azwar 5 azwar 5..rinduu lak tyme tuh..haha..cam x sangka blh dok kat kandang tuu lame2!!!

mujahidahiman said...

siapa gadis tanglung??hoho..
betul2, hadiah special dari kembar gambar tu (^_^)

rindu azwar2 semua!!

kauthar said...

salam,
menulis dan mengambil ibrah melalui pen?
(itukah makna b.arab di atas?);)
thanks kak, sharing yg menghangatkan jiwa. :)

azwar 6 said...

semoga semangat azwar dan kuda2 sentiasa ada dan berkobar2 dlm diri kita semua..~
moga thabat!

p/s:rindu tika itu..jom lg skali!

mujahidahiman said...

kauthar syg:

tulislah dan ungkaplah dgn pen..
afwan dik..terima kepada pemberi ilham n kasih syg ni..Allah

oh azwar 6:

rindu juga!!mana azwar2 lain ni??huhu
moga2!!!

org cairo :) said...

comelnye..
bestnye kak azwar 1 :)