Pages

Friday 3 December 2010

sAyOnarA jAhiLiyAH

tersenyum2 dia menonton kisah percintaan Shah Rukh Khan dengan Kajol..setiap masa luang akan diluangkan untuk mentafsir ayat2 cinta negara Bollywood tersebut..

habis exam dia dan kawan2 akan me'reward'kan diri dengan membuka panggung wayang versi korea..habis hardisk diselongkar, membuka satu persatu folder untuk memilih cerita yang paling menarik..

petang2 habis kelas lepak sebentar di hadapan tv..sementara menunggu masa study mungkin..terlalu banyak channel di jordan ni buat dia rambang mata memilih siaran..=.='

itu kisah tv

lain pula orang yang tak suka menonton tv..bangunnya buka laptop..kalau kat 'most visited' tu memang facebook ada di antara list atas agaknya..


habis kelas menghadap lagi...berbalas2 komen, tag mengetag, macam2 lagi la..

malam sebelum tidur sekali lagi brFB..seolah sudah menjadi kewajipan..kadang2 kalau dibanding beza jumlah keseluruhan main internet dengan ibadahnya sepanjang hari, tiada beza agaknya..(huh?)

sahabat, jangan sesekali kamu menggangap jahiliyah itu hanyalah :

membunuh anak - minum arak - masuk disko - zina dan sebagainya

sekecil2 perkara yang membuat kamu lalai dari mengingati Allah itu juga jahiliyah!!

aduh, jahilnya dia tak dapat mengenal jahiliyah..

sahabat, andai kamu pisahkan masa2 kamu dari perkara2 jahiliyah ni, tahukah kamu untung berganda2 yang bakal seluruh umat Islam akan dapat??

sahabat, andai kamu bisa bersihkan kehidupan kamu dari jahiliyah, meski sekecil2 jahiliyah..aku pasti kamu akan jadi muslim yang hebat peribadinya

kita tak mahu jadi manusia yang biasa2 saja kan??

membina peribadi muslim bermula dengan membenci jahiliyah


jom, ucapkan selamat tinggal kepada jahiliyah..

bye2 jahiliyah..

sayonara jahiliyah~

4.05 pm
031210
sakan jamiah,
Irbid

No comments: