Pages

Sunday 20 June 2010

INSAN CEMERLANG

bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum wbt...

cinta dan kasih saya pada kalian tetap subur...maka lorongkan kasih itu agar saya berjaya menggenggam kasih yang lebih agung...

hari ni 20hb, bermula sem soifi pertama di Jordan..terasa kelainan..kita ke kelas, tanpa akak2 yang biasanya akan kita jumpa pagi2 dalam perjalanan ke kelas..rasa lain..

semalam saya sengaja tidur di rumah akak2..supaya pagi ni saya akan dilepaskan oleh mereka, macam seorang ibu yang nak hantar anak kecilnya masuk sekolah..berkali2 pagi tadi dipesannya suruh sarapan..thanks mama..(^_^)

balasan mesej yang terkandung kata2 semangat memberi aura yang agak tinggi pada insan cemerlang ni..thanks ibu..

siapa mama??siapa ibu??mereka je tau..heh


kisah cuti

alhamdulillah, saya sangat berpuas hati dengan cuti saya kali ni..bermulanya cuti 4hb hari tu, ada je perkara yang saya buat...

ke Aqabah (MMY) bagi meraikan khirrijin dan khirrijat Yarmouk..

pulang dari Aqabah, membantu team MIFC masak2 dan ikut diorang buat penghantaran dari rumah ke rumah (saya sangat suka kerja ni)..

selepas 2 hari 'lepak' di bayt Yara, saya dan kawan2 mengangkat barang keluar dari sakan untuk dipindahkan ke rumah baru..

11hb, kami 1 bas ke syria, menziarahi maqam2 dan tempat bersejarah, sekaligus melawat puak2 syiah di sana selama 4hari..

pulang dari syria, saya stabilkan diri semula, mengemas2, tukar duit, hantar barang dan rehat...sehari je..keesokannya, terus buat preparation untuk pembentangan BENGKEL FIQH MUAMALAT DAN PERBANKAN ISLAM yang dibuat pada 17hb..

petang 16hb, kami beramai2 praktis untuk persembahan khas untuk akak2 khirrijat kat MALAM GRADUASI HELWI..

selesai majlis akak2 malam 17hb tu, saya terus ke rumah Ilmi, hantar dia, si comot Izzatul dan lain2 yang nak pulang ke Malaysia (kalau korang baca ni, ketahuilah saya rindu dah kat korang..balik sini dengan selamat dan cepat ye)

esoknya ada pilihanraya untuk BKMPJ kat CI..selesai je mengundi, k.syida saya tarik ke dapur, buat roti canai yang saya pernah janjikan dah lama dulu..

pulang ke rumah, kami bersama meraikan 'birthday girls'..k.teh, qilah dan jue..

esoknya, 19hb..kami join AGM BKMPJ+MAJLIS GRADUASI BKMPJ yang berlangsung sampai tengahari..(tahniah Syazwan dan Aida atas perlantikan sebagai YDP dan YDPAH BKMPJ yang baru)...petang tu terus ke rumah mama..

~ohh..ini ke yang saya buat sepanjang cuti??baru perasan~

selesai ke kelas hari ni masing2 berehat..petang ni kami akan pergi rehlah bersama akak2 kat Laut Mati...esok pula akan ke Amman lepas habis kelas..insyaallah...

cuti kali ni agak menarik sebab saya tak buang masa..dan selalu sahaja saya teringat hadis ni:

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صلى الله عليه وسلم: مِنْ حُسْنِ إِسْلاَمِ الْمَرْءِ تَرْكُهُ مَا لاَ يَعْنِيْهِ
maksudnya : di antara kebaikan Islam pada seseorang itu, dia meninggalkan apa yang tidak bermanfaatkan baginya..

ya Allah..berkatilah masa kami..
moga Allah bantu saya nak jadi insan cemerlang..

wallahua'lam.

sakan jamiah,
Irbid..

No comments: