Pages

Tuesday 11 June 2013

Aura Dari La Trobe, Australia ;)

Dear Nurul:

I looked at your undergraduate transcript. Though you took only two math classes, grades for the classes are good. So, I will wait for your graduate transcript. Together with it, please send me a detailed research proposal, so I can circulate it within our faculty.

La Trobe University, Australia.

Kedua-dua subjek yang dia cakap tu saya dapat mumtaz dan hampir mumtaz. Satu belajar di Malaysia, satu lagi di Jordan.

Semoga result Ekonometrik ni dapat ulang sejarah kira2 yang sama >.<

Saya tak bercadang untuk sambung PhD dalam masa terdekat sebenarnya.

Tapi email ni buat saya semangat semula.

MARA dah lanjutkan tarikh respon tawaran.

La Trobe dan Bangor University (UK) pula bagi respon positif, hanya menanti saya hantar proposal dan apply.

--------------------------------------------------

Bergelar graduan PhD sebelum umur 30 ada dalam list impian saya. Tapi buat masa ni perlu fokus untuk final exam ni dulu. Kalau tak nanti ibarat mengejar kapal terbang yang dah nak ke awan.

Semoga saya dapat buat keputusan yang benar dalam kaca mata tarbiyah.

La Trobe tak termasuk dalam 100 top university pun yang macam MARA nak.
Tengoklah usaha mana yang akan Allah bagi ilham untuk buat nanti.

Apapun,

Terima kasih Prof Suren!



No comments: